Begeleider Francis Sablon ( old tabel )

Francis_Sablon

Francis volgde al op zesjarige leeftijd notenleer en piano aan de Stedelijke Muziekschool van Halle.
Zijn vader was een begenadigd accordeonist en gaf les bij de Verenigde Accordeonisten van Halle. Het is dus niet verwonderlijk dat Francis ook accordeon ging studeren.
In 1966 werd hij dirigent in dezelfde vereniging en bleef dat gedurende 44 jaar.
Hij componeerde verschillende werken zoals de mars “1924 – 1974”, die uitgevoerd werd door 120 accordeonisten als afsluiter op het festival ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van de Verenigde Accordeonisten.
In 1995 behaalden zij onder zijn leiding de Eurocup in de ere-afdeling en in 2005 wonnen ze de beker van Vlamo en werden ze laureaat in de afdeling uitmuntendheid.
Sinds 2013 is Francis de gewaardeerde repetitor aan de piano van het Hagenkoor.