Vreemde variaties

Toverveld - Veltem
Overstraat, 60
veltem

In de loop van haar bestaan kende het Hagenkoor verscheidene dirigenten en opdrachten.

Het startte hoofdzakelijk met het verzorgen van misvieringen en stilaan ook andere engagementen zoals een huwelijksmis. Dirigenten waren toen Vic Cornelis, Bert Detroy en Fons Caluwaerts.

Pas later zou er ook interesse groeien voor het profaan en – meer algemeen – uitdagend repertorium meer bepaald onder de leiding van Peter en vooral Luc Vanhoof. Mijlpalen daarbij zijn een gesmaakte kleinkunstavond met Della Bossiers en een Ierse folkgroep, een participatie aan het Festival Van Vlaanderen met het Alleluia van Händel en aan het Carmina Burana in de stadsfeestzaal in Leuven.

Na meer dan 21 jaar engagement gaf Luc Vanhoof in 2007 de fakkel door aan Simon Van Damme. In die periode noteren we o.a. de hART-musical.

Sinds 2011 staat het koor onder de leiding van Guy Verfaillie en geeft het elk jaar een concert telkens rond een ander thema.

Niet alleen bij de dirigenten maar ook bij de koorleden is er wat rotatie. Het koor telt ondertussen 37 leden maar de helft hiervan sloot aan de voorbije 15 jaar.

Met een aperitiefconcert op zondag 6 mei willen we onszelf en het publiek de kans geven om eens terug te blikken en rond een natje en een droogje na te praten o.a. met oud-leden en  dirigenten.

Reservatie

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement. Je kunt nog steeds toegangsticketten kopen aan de kassa de dag van het concert. Betalen met mobile, payconic is mogelijk.